J u r n a l‎ > ‎

Modalitati de actualizare a informatiilor si cunostintelor

postat 2 aug. 2011, 23:51 de Mediatori Negociatori   [ actualizat la 1 sept. 2011, 13:32 ]

                                                                  publicat de Constantin Augustin C. ZBORA


          Este bine sa clarificam de la bun inceput ca in profesia noastra avem de-a face cu doua categorii majore de informatii si cunostinte: informatii si cunostintele necesare dezvoltarii capacitatilor profesionale si informatii si cunostintele necesare desfasurarii activitatilor profesionale.
Cele necesare dezvoltarii capacitatilor noastre profesionale le vom acumula din lucrarile elaborate in domeniu (carti, tratate, reviste, etc.), prin participarea la evenimente organizate in cadrul breslei (conferinte, sesiuni de comunicari, mese rotunde, reuniuni informale, cluburi, etc.) si din mass-media.
Despre sursele de informatii si cunostintele necesare desfasurarii activitatilor profesionale si despre modul in care le vom accesa si utiliza vom afla in urmatoarele minute. Am amintit deja de una dintre aceste surse, de fapt cea mai importanta, instantele judecatoresti de fond.
Cum in actualul context social si legislativ, nu putem astepta sa vina clientii la noi trimisi de instantele de judecata, este momentul ”sa vina moara la sac”, adica sa ne cautam noi potentialii clienti in instantele de judecata.
Este de la sine inteles ca nu trebuie ratata nici o ocazia de a face cunoscuta apartenenta noastra la breasla mediatorilor-negociatori si atunci cand este cazul si este posibil, de a face si o scurta prezentare a avantajelor utilizarii unui specialist in rezolvarea disputelor. Este necesar sa avem cat mai multe contacte cu potentiali clienti, manageri sau conducatori de organizatii sau asociatii, judecatori si avocati, experti si notari.
Este chiar indicat sa putem incheia cateva intelegeri de colaborare cu unul sau mai multe cabinete de avocatura, cu unul sau mai multe birouri notariale, cu cateva asociatii profesionale, patronale si sindicate.
Acestea sunt sursele cele mai frecvente de dispute si conflicte si de aici ne vor pveni clientii pe viitor.
Nu uita sa ai tot timpul agenda la tine si noteaza-ti orice informatie care te poate conduce la un conflict de rezolvat. Trebuie sa fii pe faza tot timpul. Pentru acumularea de informatii nu exista ”timp liber”.
Iata doar o mica parte din posibilele persoane ”sursa de informare” : membrii familiei, vecinii, prietenii, rudele, fostii colegi de munca sau de scoala, membrii clubului tau sportiv, galeria de fotbal sau angajatele si clientele coaforul pe care-l frecventezi, sindrofiile la care iei parte (nunti, botezuri, inmormantari), ospatarii si clientii restaurantele frecventate … si lista mai are mult pana la sfarsit.
De cate ori auzi de un conflict, de un viitor proces… nu fi rusinos, spune ca poti ajuta, prezinta-te si ofera-ti bunele servicii de mediator. Arata-le avantajele unei medieri, poate ca pierzi 5 – 10 minute, dar este posibil sa castigi un viitor client. Oricum nu uita sa lasi o carte de vizita, fiindca nu se stie niciodata de unde sare iepurele.
Fa-ti in mod obligatoriu cel putin o cunostinta sau un prieten, la un nivel cat mai inalt, la instantele judecatoresti locale, la parchete, la politie si … la primarie.
Seara odineste-te citind presa si urmarind stirile la radio si televiziune, sunt si aceste surse pretioase de informare cu privire la diverse conflicte, care-ti pot aduce incasari.
Noapte buna si … cel putin un client maine !

                                              Acest material reprezinta un capitol dintr-o viitoare lucrare a autorului.
                                  Utilizarea in scopuri didactice este libera, cu obligatia mentionarii autorului. !
Comments